12 Haziran 2010 Cumartesi

AGH Başvuru Sürecim

AGH yapmaya karar verdikten sonra sıra kendime bir gönderen ve bir de ev sahibi kuruluş bulmaya geldi (Bu kuruluşların veri tabanına buradan ulaşabilirsiniz). Gönderen kuruluş bulmam zor olmadı; TREX-EVS derneğinde tanıdıklarım vardı ve beni göndermeyi hemen kabul ettiler. Ev sahibi kuruluş bulmak için ise kolları sıvadım ve motivasyon mektubu hazırladım. İçeriğinde kendimden, gönüllü faaliyetlerimden, neden AGH yapmak istediğimden, gideceğim kuruluşa neler katabileceğimden, AGH yapacağım sürede neler kazanabileceğimden ve Türkiye'ye döndüğümde bu kazanımlarımı nasıl kullanacağımdan bahsettim. Hazırladığım bu motivasyon mektubunu, e-mail aracılığıyla, yüzlerce ev sahibi kuruluşun bulunduğu veri tabanından tek tek okuyup inceleyerek seçtiğim 40 civarında kuruluşa gönderdim ve cevap beklemeye başladım.

Daha ben mail gönderirken "Biz gönüllümüzü seçtik", "Şu anda zaten gönüllümüz var", "Bu yıl gönüllü almayı düşünmüyoruz" gibi otomatik cevaplar gelmeye başladı. Fakat moralimi bozmayarak mail göndermeye devam ettim. Bazı kuruluşlardan yanıt gelmedi bile... Fakat tam 1 Nisan başvuru dönemi için ümidimi kesmişken, çünkü bir hafta kadar bir süre kalmıştı ve birkaç gündür hiç mail gelmiyordu, İspanya'dan bir kabul maili geldi. Çok sevinmiştim. Hemen TREX-EVS'le bağlantıya geçtim ve gerekli evrakları İspanya'ya gönderdik. Ev sahibi kuruluş 1 Nisan 2010 son başvuru tarihli dönemde proje başvurusunu yaptı ve sonucu beklemeye başladık. (Şöyle ki, bir kuruluşun sizin kabul etmesiyle olay bitmez. Ev sahibi kuruluş kendi ülkesinin ulusal ajansına proje başvurusu yapmalı ve bu başvuru kabul olmalıdır.)

Burada şunu belirtmek isterim: Gördüğünüz gibi 40 civarında projeye başvurdum ve bir kabul aldım. Bu belki benim motivasyon mektubumla ya da başvurduğum projelerdeki ve dönemdeki gönüllü ihtiyacıyla ilgili olabilir ama size tavsiyem, çok projeye başvurmanız. Bu sizin şansınızı arttıracaktır. Kaybedeceğiniz hiçbir şey yok ;-)

Mayıs ayının ortalarında da güzel haber geldi ve projem kabul edildi. Bundan sonra tek yapmam gereken vize almak, uçağa atlamak ve İspanya'nın yolunu tutmak.

Eğer gideceğiniz ülkenin dilini bilmiyorsanız, benim gibi, bir dil kursuna gidip en azından bir kur bitirmenizi tavsiye ederim. Ev sahibi kuruluşunuz da büyük ihtimalle sizi dil kursuna gönderecektir ancak, önceden biraz öğrenmeniz size avantaj sağlar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder