23 Ağustos 2010 Pazartesi

İspanya Vizesi

(Bu yazı eski tarihli olduğundan farklılıklar olabilir. Şu anda vize başvuruları http://www.vfsglobal.com/spain/turkey/ sitesi üzerinden yapılmaktadır. İlgili siteyi incelemenizi öneririm.)
 
Öncelikle vizeyle ilgili kafanızdaki tüm endişeleri ve korkuları çıkarın. Daha önce herhangi bir ülkeye vize başvurusu yaptıysanız eğer bunun biraz stresli bir süreç olduğunu biliyorsunuzdur ama aslında öyle olmadığını başvurduktan sonra anladım. Aslında bir sorun çıkardılar ama yine de beklediğimden hızlı ve kolay geçti vize süreci. Eğer vize başvurunuzdan önce bu yazıyı okuma fırsatı yakalarsanız bir adım önde olursunuz diye düşünüyorum.

Gelelim vize sürecine. İspanya vizesi almak çok zor, bir ay, iki ay, üç ay bekleyen olmuş, üç kez, beş kez evrak götüren olmuş kabul etmemişler gibi şeyler duyabilirsiniz. Çok aldırmayın. Eğer evraklarınız tamsa hiçbir sorun çıkmaz ve en geç 3 hafta içerisinde vizenizi alırsınız. Ben 10 günde aldım mesela.

Ankara'dan mı yoksa İstanbul'dan mı başvuracağınızı bilmiyorsanız buradan kontrol edebilirsiniz. Ben İzmir'de oturduğum için İstanbul'dan başvurdum. Konsolosluk Levent'te. Sabah erken gitmenizi tavsiye ederim. 7.00 gibi mesela orada olun. Ben 7.30'da gittim önümde 10 kişi falan vardı. Sıra geliyor gelmesine ama sırada beklerken stres oluyorum diyorsanız önlerden yer kapmaya bakın.

Benim götürdüğüm evraklar şu şekildeydi:

1) Başvuru formu (Konsolosluğun internet sitesinde mevcut. Bir adet. Mavi tükenmez kalem ve büyük harflerle doldurulmuş ve üzerine biyometrik fotoğraf yapıştırılmış. Başka fotoğrafa gerek yok. Formu öğrenim vizesi olarak doldurdum ben.)
2) Pasaport
3) Pasaportun dolu sayfalarının fotokopisi (Bir kopya yeterli başvuru için.)
4) Davetiye (Ev sahibi kuruluşunuzdan gelen. Fotokopisini alıyorlar genelde orijinali sizde kalıyor ancak bende 3 tane orijinal davetiye vardı mesela ben orijinalini verdim direkt.)
5) Gönderen kuruluşun destek yazısı
6) Anne ya da babanızdan alacağınız destek yazısı ("Oğlumu/Kızımı maddi ve manevi olarak destekliyorum. Bir sorun olması durumunda masraflarını karşılayacağıma dair sizi temin ederim." gibisinden şeyler.)
7) Sigorta belgeleri (Sigorta kartınızın fotokopisi, neleri kapsadığını gösteren bir belge vb. Ben sadece internet onayını götürdüm, kabul ettiler ama bu demek değildir ki kesin kabul edecekler.)
8) Adli sicil kaydı (Kalış süreniz 180 günden uzunsa.) (Bu belgeyi aldıktan sonra yeminli tercümanla İspanyolca'ya tercüme ettirip, notere onaylatıp, noterin bağlı olduğu kaymakamlıktan da La Hey apostil mührü yaptırtmalısınız. Gözünüzde büyümesin sakın. Göründüğü kadar zahmetli değil. Başvuru sırasında fotokopisini aldılar. Orjinalini İspanya'da oturum kartı çıkartmak için kullanacaksınız.)
9) Sağlık raporu (Kalış süreniz 180 günden uzunsa.) (Bu da adli sicil kaydı ile tamamen aynı prosedüre sahip. Çeviri, noter, ... Ama mesela üniversitenizden falan İngilizce olarak alma şansınız varsa çeviriye carta curta gerek kalmaz. Şöyle bir ayrıntı var: Benden illa raporda "2005 yılı Uluslararası Sağlık Tüzüğü'nde belirtilen halk sağlığı için tehlike arz edecek hastalıklardan hiçbirini taşımıyor" ibaresinin geçmesini istediler. Heyet raporunu da kabul etmediler bu ibare olmadığı için. Ama daha önceleri böyle bir ibare olmayan raporları kabul ettiklerini biliyorum. Başvurduğunuz günkü memurun ruh haline bağlı sanırım; ya da yeni bir prosedür.)
10) Maddi durum belgeleri (Sizin, annenizin ya da babanızın banka hesap dökümleri, tapu, maaş bordrosu, vb. Ne varsa artık :))
11) Faaliyet anlaşması (Ev sahibi kuruluşunuzla yaptığınız anlaşma. İmzalı olanından götürdüm ben.)
12) Öğrenim durumunuzu gösterir belge (Öğrenci belgesi, geçici mezuniyet belgesi, diploma fotokopisi... Öğrenim durumunuza kalmış.)
13) Ev sahibi ya da koordinatör kuruluşunuzun ulusal ajansla yaptığı anlaşmanın fotokopisi (Bunu götürmek zorunlu değil. Ancak ben bunu verince banka yazısını almadılar mesela çünkü hibe miktarı bu anlaşmada yazıyor. Tercih size kalmış.)

Evet, ben bunlarla gittim. 10 günde aldım vizemi. 3 aylık vize veriyorlar size burada. İspanya'da oturum kartı çıkarıyorsunuz. Sonrasında vizeye gerek kalmıyor zaten. Konsolosluk Türkçe evrak alıyor ancak sağlık raporu ve adli sicil kaydını tercüme ettirmelisiniz. Ayrıca, konsolosluk her zaman sizden ek belge talep edebilir. Ya da mesela benim götürdüğüm belgelerin aynılarını götürdünüz diyelim, başka bir belge daha getirmenizi isteyip başvurunuzu kabul etmeyebilir. O yüzden burada yazanlara resmi bilgi olarak bakmayın. En sağlıklı bilgiyi konsolosluktan alırsınız. Elçilikle ilgili birşey diyemeyeceğim...

Vize işlemleri için yaptığınız harcamaların tamamının faturalarını saklayın çünkü bunlar size geri ödenecek. Yol parası, çeviri, noter... Hepsinin faturasını alın ve saklayın.

Vizeye götürdüğünüz evrakların birer fotokopisini yurtdışına çıkarken el bagajınızda bulundurun. Havaalanında polis evraklarınız görmek isteyebilir. Temkinli olup fazladan yedek bulundurmanızı tavsiye ederim, bir zararı yok ne de olsa...

3 yorum:

  1. nasıl yani? Ankara'da basvurdum ben ve 140 lira para aldılar gerimi vercekler

    YanıtlaSil
  2. eğer avrupa gönüllü hizmeti projesi kapsamı altında vize başvurusu yaptıysanız ev sahibi kuruluşunuz size bu parayı geri öder. dikkat ettiyseniz blogtaki bütün bilgiler avrupa gönüllü hizmeti projesi üzerinedir.

    YanıtlaSil
  3. I admire what you have done here. I love the part where you say you are doing this to give back but I would assume by all the comments that is working for you as well. Do you have any more info on this?Visto Indiano

    YanıtlaSil